Thursday 23 April 2015

cantik ke tak cantik..

Pernah tak..
Kau pandang orang tu….
Nmpak cantik jek…
Walopon die masam…muncung…tak senyum..
Tp cantikkk jek
Walopon dalam hati duk sumpah seranah
‘bajet cantek la tu…’

Dah memang die dilahirkan sebagai wanita cntik…
Tak payah nk buat aksi mencantikkan muka…
Org da Nampak die cantik..
Walopon hati die tak secantik mana…
Sekali bercakap….huihh…pedasnye…
Kuat mengumpat…kuat mengutuk…
Negative thinking…bad emotion…
Uittt…letih la layan org cmni…
So..better ask her to shut her mouth up..
So…biar kecantikan die terserlah…
Once die open her mouth…
Uittt…buruknye perangaiiiii..

**selalunye..lelaki tak kisah sgt pasal nih..asalkan muka cantik...dah tak nmpak ape dah...
 
Pernah tak..
1 lgi golongan…
Bile tgk sekali….tak cantik…
Tgk 2x pon..mmg xcantik…
Kene mekap…kene make over…
Baru la kebabom….
Wowww…cantik rupenye..
Hehe..kecantikan yg lambat terserlah…
Tp kan….
Hati die sgt baik…
Positif thinking..positif emotion..
mgkin..die banyak diam…tak buat perangai..
sbb tu org tak notice die..
die sedar..
Die xdelah cntik..
Klu die buat perangai …lg la org menyampah…
So…kebanykan org…akan menghargai kebaikan die dgn mengambil masa…
Sbb…die ni pon bukan jenis nk promot diri..atau tayang muka…tergedik2…

**lelaki memang tak pandang pompuan cmni...
mereka akan pandang lebih 20x utk terpikat...itu pon selepas berlaku perbualan...
 
Ade jugak org tu…
Muka tak seberapa..
Tp die ada aura…dan personality..
Aura yang membuatkan org cepat senang hati dgn die…

*tp kn aku ckp la kn...mesti ade gedik atau show off sikit buat lelaki kurang 20x pandang utk terpikat..
 
Tp…ade org tu..
Muka cantik…
Tp…rase mcm kosong….
mm..kosong ek..

**xkisah...lelaki pandang kecantikan dulu...
lepas die pandang 20x...baru die blah sbb bosan..'
 
*******
 
tahukah anda…di ketika aku menaip ni…
Pelbagai watak dan wajah org2 yang aku kenali bermain di kotak ingatan ni….
Aku mmg suka perhati org…
Aku mmg suka perhati behaviour org…

‘Sbb bagi aku…
Tak adil kalau bagi org buta hati utk menilai kecantikan…
Sbb…kecantikan itu akan hilang….hanya kebaikan yang kekal…

Lama kelamaan…muka yang kau rase cantik tu…very annoying sbb kelakuan tak secantik muka kau…’

Apa aku merepek ni..

Ow yea…
Sbb…org2 yg aku kenal…
Terlalu menggagungkan kecantikan…
Lastnyer…merana sendri…

**mood flu**

No comments:

Post a Comment