Wednesday 17 December 2014

RILEKS...

'tak pe... rileks... no worries... kawan...'

walaupon kite sebaya...
tp kita jauh beza

klu nk sebut pasal darjat...
mmg jauh taraf kita...

kau anak orang kaya..
aku.. anak biase2..

kau pangkat besar..
aku pangkat kecik jek..

kau gaji besar...
aku gaji kecik jek...cukup2 makan..

kau bebas melangkah...
aku terhad untuk melangkah....

kau cantik...
aku xd la cantik...

kau ade daya penarik...
boleh tarik ramai peminat...
boleh tarik ramai orang sukakan kau..
aku... tak de la cantik...
orang ambik mase nk gelak2 dengan aku..
aku muka garang...
aku best...

no worries la beb..
aku tak menggugat kedudukan kau pon..

kau femes kot...
aku...??
xheran pom...
malas nk tonjol diri...
malas nk mencapap nk cari populariti..

tapi bile aku tengok kau...
macam xnak dekat dgn aku..
mcm ade penghalang dengan aku..
ape masalah kau??
kite sebaya kot...
tp jurang antara sebaya kite dgn org lain yg umo tua dan muda..
kau lebih suka dgn dorg dari aku yg sebaya dgn kau..

nape ek??

nampak tanda2 kejelesan..
atau tak puas ati...
atau...aku tak suke kau..
aku xleh ngam ngn kau...
camtu ek..

what ever..

tapi ape aku tau..
aku mmg susah sikit nk dekat org2 yg berpangkat ni
apetah lg klu org2 kaye
tak masuk beb...
aku nak la org kate nk membodek...

atau kau jeles sebab...
kite sebaya...
tapi aku dah ade anak??

uppsss...
jodoh kan kt tangan Tuhan...

jadi...
cepat2 la kawen...
kau lg hebat dari aku ape..

pape pon..
aku mmg jenis bukan terhegeh2 nk kawan dgn org2 yg 'kaya' atau 'berpangkat'

aku bukan orang yang menggunakan orang utk kebaikan diri/kesenangan diri..

so thats why..kawan2 aku semua yg low profile..
yg tak femes pom..
dan slalunye yg teraniaya..
yg ditindas oleh org2 macam kau...

bye kawan..

cume nk bagitau kau...
aku xpilih kawan..
tp selalu..kawan yang pilih dan buang aku...

'Ya Allah!..
berikan aku sahabat yang dapat membawa aku ke syurgaMu...'


No comments:

Post a Comment