Tuesday 3 June 2014

AIB


Allah tidak akan membuka aib kita selagi kita menutupnya…

Dan aku percaya….
Sekiranya kita menutup aib orang….
Allah pasti akan membantu kita menutupi aib kita tanpa kita sedari…

Ya…
Kadang…kita rasa kita sudah cukup sempurna…
Mungkin kita rasa…kita sudah cuba tidak bercakap sesuatu yg mungkin menunjukkan kekurangan atau kelemahan kita…
Tapi tanpa kita sedari…perlakuan kita..tingkahlaku kita…pemakaian kita..
Itu sebenarnya secara tidak kita sedari…menunjukkan aib kita…

Mungkin kita rasa tiada masalah..tiada kekurangan…
Tapi dari mata orang yang memandang…yang menilai…

Aku bukan manusia sempurna..
Tidak lari dari melakukan kesilapan…
Sedaya upaya aku untuk tidak mencari masalah…
Atau tidak melibatkan diri dengan masalah…
Tapi secara tidak ku sedari…mungkin aku sudah menunjukkan aib aku…
Menunjukkan kelemahan dan kekuranganku…

Dan aku percaya dengan hukum karma..
What u give…u get back…

Aku berusaha juga untuk menutup keaiban yang jelas pada orang-orang sekelilingku..
Agar…Allah memberkati ku…
Di setiap langkah ku…di setiap perbuatan ku….
Allah pelihara kelemahan..kekurangan…juga aib ku…
Agar tidak menjejaskan kehidupan…dan keimanan ku kepadaNya…

No comments:

Post a Comment