Tuesday 28 July 2015

rain rain go away....

bila diri merasakan diri ini sudah memberikan yang terbaik...
bila diri ini merasakan sudah menjadi sahabat yang terbaik...dan sempurna....
bila diri ini merasakan sahabat itu akan menghargai dan meletakkan diri ini dalam hatinya....
     sebagai sahabat sejati mungkin...
     atau sebagai rujukan....

tapi....
dikemudian hari kau sedari....
kau hanyalah sahabat biasa-biasa sahaja.....
kau hanyalah sahabat yang datang dan pergi...
kau hanyalah sahabat yang diperlukan di saat mereka belum menemui sahabat yang sejati...

siapakah kau..???

o0o0ohhhh..
aku yang perasan lebih..
aku yang perasan aku mempunyai sahabat sejati...
aku yang perasan mempunyai sahabat suka duka...
aku hanya perasan...
selamanya akan perasan...

apa pengorbanan yang patut aku lakukan....
apa lagi yang perlu aku lakukan....
untuk mendapatkan sahabat sejati...mungkin....

sahabat datang dan pergi....

ya...
aku dikenali sebagai
'seorang kawan yang baik hati...
seorang kawan yang pemurah...
seorang kawan yang suka bercerita....
seorang kawan yang boleh jadi teman pegi jalan-jalan...
seorang kawan yang boleh jadi teman pegi surau...
seorang kawan yang boleh bergosip...
seorang kawan yang kadang2 boleh jadi kawan gila2..'

itu sahaja...
tapi...bukan SAHABAT SEJATI mereka....
bukan...
bukan....

walaupun diri ini mengatakn begitu...
tapi mereka tidak....
mereka tidak.......

'kau tak boleh jadi teman sejati...
kau tak boleh jadi BFF..
kau tak boleh jadi rakan hidup semati...
kau tak boleh jadi rakan sekepala....

walaupon kau baik...
walaupon kau pendengar setia...
walaupon kau pemberi nasihat yang baik
walaupon kau suke bercerita...
walaupon kau gila-gila....
walaupun kau berkepit dengan dia 24 jam...'

kau tak layak...
sebab dia...mereka....
ada kawan baik lain.....

ok....terima kasih atas kesempatan yang kau berikan..
terima kasih atas momen yang kau berikan....

sebab ..kau kawan biasa-biasa aje...'

>>> ya....aku hanya kawan biasa.....tak layak digelar sahabat sejati...
       (jangan tanya kenapa aku tak letak 'FOLLOWER'...aku selesa berkawan dengan orang yang misteri...datang dan pergi tak perlu aku kesali....hanya doa ku titipkan agar sahabat2 ku mendapat kebahagian dunia akhirat... mungkin suami dan anak-anak ku adalah sahabat sejati ku....)

No comments:

Post a Comment