Friday 15 March 2013

mencari yang lebih baik...

'saya mintak awak datang sebab nak borak-borak.. 
sebelum ni, HR dah cerita serba sedikit pasal awak...'

bla.. bla.. bla....

'awak mintak gaji RMx65x.00 ye...?'

'tapi encik.. boleh tak klu saya up sikit.. memandangkan sekarang kos sara hidup dah meningkat...klu boleh saya nak mintak RMx75x.00...'

'mm...saya rasa...kalau saya bagi awak RMx70x.00 awak terima tak? tp lepas tempoh probation, kite akan tengok performance awak, kalau bagus, saya akan naik kan lebih daripada ni...'

'ok.. saya setuju...'

'ok..jadi saya letak gaji awak RMx70x.00'

bla..bla..bla...

'kalau pertengahan minggu depan ada HR call...maksudnya, awak terpilih la...
tapi kalau senyap je tu.. faham-faham la ye..
sebab HR ada bagi saya beberapa nama candidate... jadi.. kite tengok dulu macam mane...'


melangkah dengan penuh semangat.. rasenyer 2nd interview lebih better dari 1st interview...
tapi tak tau lah samada aku candidate yang terbaik dari semua...


p/s: Semoga Tuhan permudahkan dan murahkan rezeki kami...
andainya rezeki ku di sana... permudahkan lah Ya Allah....
ku berusaha menjadi pekerja yg berdedikasi..
tanda penghargaan terhadap rezeki yang diberikan...amin..amin...

No comments:

Post a Comment